اثر آب یونیزه قلیایی بر پوسیدگی دندان

آب قلیایی alkaline water

مشکلات دهان و دندان امروزه یکی از رایج‌ترین مشکلات مردم در سرتاسر جهان است. با توجه به نوع تغذیه، عادات غلط و عدم به کارگیری صحیح روش‌های بهداشتی، معضلات دندان هنوز هم وجود دارد.
شناخت و آمادگی کودکان و بزرگسالان از نحوه تخریب و نحوه پوسیدگی کمک زیادی در رعایت بهداشت و کنترل پوسیدگی دندان می کند.
در مورد شروع پوسیدگی و نحوه پیشرفت آن در دندان‌ها نظرات متفاوتی مطرح بوده که مقبول‌ترین آنها تخریب دندان بر اثر اسید حاصل از تجزیه مواد غذایی موجود در روی دندان‌ها توسط باکتری‌ها است.
اگر اسید تولید شده ظرف چند ساعت بر روی مینای دندان باقی بماند سبب حل شدن مواد معدنی مینا و ایجاد حفره در مینا می شود چرا که ۹۶ درصد مینا از مواد معدنی و چهار درصد آن از مواد آلی تشکیل شده است.

 

پوسیدگی دندان نوعی بیماری است. در این بیماری بافت سخت دندان (مینا و سپس عاج) در اثر ترشح اسید از باکتری‌های پوسیدگی زا (عمدتاً استرپتوکوک موتان) مواد معدنی کلسیم و فسفر را ازدست داده و به تدریج از بین می‌روند.
پوسیدگی دندان مرحله غیر قابل برگشت در فرآیند حل شدن مواد معدنی مینا توسط اسید محسوب شده و اگر پوسیدگی دندان به موقع متوقف و جایگزین نشود و پوسیدگی به ریشه دندان برسد نیاز به درمان ریشه یا عصب‌کشی می‌باشد و در موارد شدیدتر نیاز به کشیدن دندان است.
بنابراین می بایست عواملی را که سبب اسیدی شدن محیط دهان می گردد شناسایی و آنها را حذف نمود. برای مثال افرادی که از موادی که در بدن ایجاد اسید می‌کنند ، زیاد استفاده می کنند می بایست مقدار و تعداد دفعات مصرف مواد اسیدی را کم کنند و پس از مصرف با آب دهان و دندان ها را شستشو دهند.
آب یونیزه قلیایی علاوه بر دارا بودن انواع املاح معدنی کلسیم و منیزیم و… به‌ علت خاصیت قلیایی خود، باعث متعادل شدن و از بین رفتن محیط اسیدی دهان خواهد شد.
دستگاه یونیزه کننده آب قلیایی علاوه بر تولید آب یونیزه قلیایی مناسب نوشیدن که املاح مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، تولید کننده آب اسیدی مناسب برای بهداشت دهان و دندان نیز می‌باشد به‌این صورت که با PH مناسب برای مسواک زدن باعث جرم زدایی کامل می‌گردد.
شستشوی دهان توسط آب اسیدی دستگاه سبب پاگیزه‌گی محیط دهان می‌شود و روشی صحیح برای حذف پلاک میکروبی است.

 

منبع :aftproduct.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

خانه تماسفروشگاه ارتباط با ما