هشت راهکار کاهش وزن قلیایی برای افراد پر مشغله
نکته : اطلاعات موجود در این متن تنها جهت اهداف آموزشی بوده و برای شناخت یا درمان بیماری ها پیشنهاد نمی شود .تمام بیماری های جسمی یا ذهنی باید توسط یک پزشک متخصص آن بیماری و شرایط خاص درمان شود .نه ناشر و نه نویسنده این کتاب در اینجا پیشنهاد پزشکی مستقیم یا غیر مستقیم نداده اند و هیچ دارویی تجویز نکردند و مسئولیت کسانی که می خواهند به خود درمانی بپردازند بر عهده آنها نیست .
خب شما پر مشغله اید ؟بسیارخوب به ما بپیوندید .

اگر شما در حال مطالعه این گزارش هستید پس شاید یکی از طعمه های  زندگی مدرنمان باشید . ما وقت بسیار کمی برای مواظبت از چیزهای با ارزش در زندگی خود داریم و این وقت آنقدر کم است که با ارزش ترین چیز خود یعنی بدنمان را فراموش کرده ایم .
نگران نباشید. من هم مثل شما هستم . باور کنید اگر به خاطر سبک زندگی قلیایی من نبود ، من هم الان مشکل بزرگی با وزن خود داشتم .
قبل از اینکه من بخواهم ده راهکار ورزش قلیایی برای افراد پر مشغله را با شما در میان بگذارم اجازه دهید اخطاری نیز بدهم .
این راهکار وقتی بیشترین اثر بخشی را دارند که به همراه یک رژیم غذایی قلیایی حمایت شود  برای دریافت بهترین نتیجه شما باید اطلاعات و اگاهی خود را درباره تعادل اسیدی –قلیایی بدن و چگونگی بهینه نگه داشتن آن بالا ببرید .می توانید اطلاعات کافی را از وب سایت ها و کتاب های فراوانی جمع آوری کنید اماهوشمندانه ترین و عاقلانه ترین راه شرکت در یکی از سمینار های سلامت قرن جدید است .جایی که تمام مطالب مربوط به یک موضوع خاص را با جزئیات زیاد بیان خواهم کرد . بنابراین منتظر ایمیل های سمیناری پیش رو باشید .

چگونه از این راهکارها استفاده کنیم ؟
از انجاییکه شما فرد پر مشغله هستید که به دنبال کاهش وزنید ,من سعی میکنم راهکار ها را به صورت کوتاه و به صورت نکته نکته بیان کنم .تنها اطلاعات لازم برای موثر واقع شدن را به شما میدهم ، نوعی اشاره فنی و مفید و مختصر . در این حالت نسخه کوچک اینکه چگونه این راهکارها به کاهش وزن منجر می شود را به شما تقدیم کنم.
    اگر هرکدام از این راهکار ها را بطور پیوسته انجام دهید .بهبود کاهش وزن را مشاهده خواهید کرد .
   اگر تمام این راهکار ها را بطور پیوسته انجام دهید قطعا کاهش وزن خواهید داد .
    اگر از یک رژیم غذایی قلیایی نیز پیروی کنید سریعتر وزن شما کاهش می یابد و به سلامتی شما منجر میشود .
بااین گفته ها برویم سراغ 10راهکار .

راهکار 1: بنوشید ، بنوشید و باز هم بنوشید :
تا کنون مهم ترین و آسان ترین راه برای سرعت بخشی به کاهش وزن آبرسانی مداوم است .مطالعه بیشتر روزانه روی آثار مثبت آبرسانی بر کاهش وزن در حال انجام است که تصور آن هم ممکن نیست . بنابراین با جزئیات خسته کننده حوصله شما را سر نمی برم به هرحال شما شخصی مشغولید . بگذارید این گونه بگویم که آب ضروری ترین عنصر نگهداری و سرعت بخشی و آسان سازی فرایند های شیمیایی است (البته بعد از اکسیژن ).آب بدن خود را تامین کنید تا بدن شما سلامتی،انرژی و نهایتا زندگی شما را تامین کند .
آبرسانی انقدرمهم وضروری است که من یک فصل کامل از کتاب الکترونیکی خود تحت عنوان رژیم غذایی اسیدی و قلیایی به صورت ساده را به موضوع آبرسانی اختصاص داده ام .
پیشنهاد عمومی 8لیوان آب در طول روز اگر شما انسانی متعادل هستید برای شما کافی است .
اتسان متعادل یعنی فردی با قد 5فوت و وزن 160 پوند .میدانم که این مربوط به شما نیست که بخواهید وزن کم کنید درست است ؟
خب حداقل نیاز آب مصرفی چقدر است ؟نوشیدن آبو کاهش وزن
برای اینکه بدن خوب آبرسانی شود شما باید حد اقل 7لیوان آب آن هم آب خالص وسالم نه شیر، به ازای هر 10پوند از وزن خود بنوشید .حال اگر فعالیت شما بیشتر است ،ورزش می کنید یا در مکانی خشک زندگی یا کار میکنید باید بیشتر بنوشید .این یعنی اگر 150پوند وزن شماست 105اونس اونس آب بنوشید یعنی کمی بیشتر از 3لیتر .
سعی نکنید یک روزه قله اورست را فتح کنید . به مرور خود را به میزان مورد نیاز روزانه بدن خود برسانید .
یک نکته دیگر : برای خود یک دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیای خوب خریداری کنید .این نه تنها به صرفه ترین راه برای دستیابی به آب خالص است بلکه بهترین راه برای رسیدن به آب باکیفیت بالاست .
نهایتا برای اینکه آبرسانی به اثر بخش ترین حالت خود تبدیل شود ،تمام آبی که می‌نوشید باید قلیایی باشد .
قلیایی کردن آب نه تنها اکسیژن به آب اضافه می کند ، بلکه به خنثی سازی اسید های چاق کننده شما نیز کمک میکند .(راهکار 2را ببینید ).یکی از بهترین راه هایی که من برای قلیایی کردن آب می‌شناسم استفاده از دستگاه های قلیایی ساز مثل magicwater است.
راهکار2: از قهوه ،چای ،نوشابه و دیگر نوشیدنی های اسیدی دوری کنید .

میدانستم که پس از مطالعه‌ی راهکار1خواهید پرسید که آیا قهوه ،چای ، نوشابه هم حساب می‌شوند .نه حساب نمی شوند .در حقیقت شما باید از این مواد و تمام مایعات اسیدی دیگر دوری کنید .
الان میگویم چرا …
بدن شما برای ادامه تعادل اسیدی قلیایی خود هر کاری که بتوانید انجام می‌دهد .
سطح قلیایی بودن بدن شما باید در دامنه 36/7 تا 37/7 باشد و این برای همه اوقات است در غیر این صورت شما خواهید مرد .  وقتی شما مایعات اسیدی می‌نوشیدشما این تعادل phرا شدیدا بر هم میزنید .
بنابراین برای نجات زندگی شما اولین کاری که بدن شما انجام می دهد ذخیره کردن اسید ها در جایی از بدن است که به آن آسیبی نمی رساند .فکر می کنید بهترین جا برای ذخیره اسید ها کجاست ؟
درست حدس زدید سلول های چربی
بنابراین ضمن اینکه شما دارید از خوردن نوشابه لذت می‌برید در واقع دارید خود را مجبور به پر کردن سلول های اسیدی می کنید .هرچه اسید بیشتری مصرف کنید ،این وضعیت را وخیم تر خواهید کرد .
با نگه داشتن این گفته ها در ذهن خود ،به نکات زیر توجه کنید :
    آب خالص خنثی است
    چای (مثل نپتون ،معمولی یا کافئین  زدوده شده )600تا800برابر اسیدی تر است .
    قهوه (کافئین‌زدوده شده ،نیم کافئین یاکافئین کامل )400تا1000برابر اسیدی تر است .
   نوشابه (معمولی یا بدون قند )50000 برابر اسیدی تر است .
این ها به چه معنی است؟
اگر می‌خواهید کاهش وزن دهید داشته باشید از تمام نوشیدنی ها و مایعات اسیدی مثل قهوه ،چای (به جز گیاهی )،نوشابه ،سرکه ،ردبول ،آب جو ، مشروب سخت و نوشیدنی های مالتی دوری کنید و آن ها را با آب قلیایی مناسب خالص جایگزین کنید .
انتخاب با شماست .اسید های سمی را به کجا میفرستید ؟در سلول های چربی یا در روده خود تا به بیرون دفع  شود ؟

راهکار 3: ازغذاهای‌ حاوی نگهدارنده‌ها ،رنگ دهنده ها و افزودنی ها دوری کنید .

خاطرتان است در راهکار2درباره ی چه چیزی سخن گفتیم ؟داستان یکسانی که برای مایعات اسیدی گفتیم برای دیگر سموم هم برقرار است .
سموم دیگر یعنی تمام مواد نگه دارنده ،رنگ دهنده و افزودنی های غذایی ترکیبی .
بدن شما برای هضم این مواد شیمیایی ساخته شده بنابراین باید :
الف)یا آن ها را دفع کند                    ب)یا به گونه ای خنثی کند .
ج)یا در جایی ذخیره کند .که به بدن آسیبی نرسد .
اگر آبرسانی به بدن شما به خوبی انجام نمی‌شود (راهکار 1را ببینید ) آنگاه راه حل اول را بی خیال می شوید . بدن شما در این صورت یا راه حل ب یا ج را انجام خواهد داد .قبلا به شما گفتیم که مواد سمی در کجا ذخیره می‌شوند .(راهکار 2) بنابراین راه حل ج را بررسی می کنیم .
برای خنثی کردن اسید ها بدن شما باید خنثی گرهای قلیایی تولید و به کارگیرد حالا از هر جایی که امکان داشته باشد :
    بدن برای خنثی کردن اسید ها کلسترول تولید میکند .(حالا میدانید چرا بسیاری از مردم با مشکل کلسترول مواجهند .)
    بدن از گلبول های قرمز آهن جذب می کند .(می بینید آنمی چگونه به وجود می آید ؟)
    از استخوان های شما کلسیم می گیرد (می‌توانید بگویید پوکی استخوان ؟)
    از بافت های ماهیچه ای شما پتاسیم می‌رباید (آیا با درد ماهیچه موا‌جهید ؟)
    از هر جایی که امکان داشته باشد روی ،منیزیم و دیگر عناصر را جذب می کند . این موارد نه تنها مشکلات سلامتی مضاعفی برای شما بوجود می‌آورد . بدن شما را نیز مجبور به کار های اضافی می کند و انرژی ارزشمند بدن شما صرف تولید سموم خنثی کننده می‌شود .
این همان انرژی است که می‌توانست صرف هوشیار ماندن و کاهش وزن شما شود .این موضوع آنقدر مهم است و در نظر افراد زیادی آمده است (رژیم غذایی مناسب )که من یک بخش از کتاب خود را به این موضوع اختصاص داده ام.
          رژیم غذایی اسیدی – قلیایی به زبان ساده
لازم است برای کسب اطلاعات کافی درباره این موضوع ،روی آن وقت بگذارید و به خواندن برچسب غذایی که می‌خرید با دقت نگاه کنید و از این سموم به هر قیمتی دوری کنید .

راهکار 4:از شیرین کننده های مصنوعی و امراض ناشی ار آن دوری کنید.

تا کنون نام nutra  sweet,sucralose,آسپارتام یا سافارین را شنیده اید ؟اگر در تلاش برای کاهش وزن قرار داشته اید ،احتمال اینکه برای کاهش کالری مصرفی خود به این مواد تکیه کرده باشید وجود دارد .
خب متاسفم که باید این جمله را به شما بگویم ،اما در واقع شما با این  کار داشتید تیشه به ریشه خود میزدید .الان می‌گوییم چرا :
به خاطر دارید که در راهکار های 3و2درباره اسید ها , نگه دارنده ها ،الکل و سموم گفتیم ؟ همان شرایط حتی بدتر از آن برای شیرین کننده های مصنوعی وجود دارد . این موارد نه تنها مشکل دفع اسید برای بدن شما بوجود می‌آورند بلکه تاثیر معکوسی  روی دیگر قسمت های بدن شما نیز میگذارد .
با توجه به مطالعات بسیاری ،nutrasweet که به نام تجاری اسپارتام است ،تاثیر وخیمی بر روی سیستم عصبی و نورون ها دارد .
دیگر شیرین کننده های مصنوعی نیز بهتر نیستند !
سازنده ساخارین خودروی بسته بندی محصول خود به شما می‌گوید که این محصول منجر به سرطان می‌شود .اما این اتفاق برای شما نمی‌افتد، می‌افتد ؟
خب حداقل کاری که می‌توان کرد چیست ؟
اگر در حال خوردن یا نوشیدن شیرین کننده های مصنوعی هستید نه تنها تلاشهای شما برای کاهش وزن بی‌نتیجه است .بلکه دارید بدن خود را به شکل ترمیم ناپذیری تخریب می‌کنید .
تنها شکر طبیعی جایگزینی که من پیدا کرده ام و سال هاست اثر جانبی از آن به گوشم نرسیده است،stevia(قند نیشکر طبیعی )است .
راهکار 5: همیشه سبزیجات خرد کرده و دانه های خیسانده آماده در یخچال داشته باشید :
به نظر خودتان چقدر در برنامه کاهش وزن خود  موفق خواهید بود وقتی هنوز باعلاقه های غذایی خود هر دقیقه هر روز هر ساعت درگیر هستید ؟شرط می‌بندم خیلی موفق نباشید .
خوب اگر رژیم غذایی قلیایی داشته باشید این مشکلی نداردچرا که مواد مورد علاقه شما خود با گذر زمان  ناپدید می‌شود .من دراین باره با جزئیات بیشتری درکتاب خود رژیم غذایی اسیدی –قلیایی به زبان ساده بیشتر صحبت کرده ام .
اما الان میخواهم راهی سریع  برای سر کردن با علاقه های غذایی‌تان به شما نشان دهم .
اول اینکه اغلب مردم تفاوت بین نشانه های تشنگی و گرسنگی در بدن خود را نمیدانند .وقتی که در واقعه تشنه اند (کم آب)در جستجوی غذا هستند .
اما اگر از راهکار 1پیروی کرده باشید این موضوع برای شما مسئله ای نیست چرا که بدن شما به خوبی آبرسانی شده است .
اکنون راه سریع جهت سر کردن با علاقه‌های غذایی‌تان وقتی احساس می‌کنید باید چیزی بخورید ،اول مطمئن شوید که آیا تشنه نیستید ؟دو لیوان آب بخورید و یکی دو دقیقه صبر کنید .سپس اگر بدن شما هنوز چیزی طلب کرد ، چیزی بخورید که برای شما مناسب باشد .نکته اینجاست که فکر شما چیزی را بجود . بهترین راه استفاده از سبزیجات بریده شده خام ودانه های خیسانده است از آنجا که آنها بزرگترین میان وعده اند ،به جویدن بیشتری نیاز داردند و در شکم شما حجمی اشغال نمی کنند بنابراین شما سریعتر احساس پرشدن می‌کنید .
به سوپر مارکت  مورد علاقه خود ،مرکز فروش یا سبزی فروشی بروید و به اندازه یک کیسه بزرگ سبزیجات  بریده شده از قبل شسته شده بخرید .
علاوه بر این می‌توانید از افزودنی های دیگری به سبزیجات استفاده کنید و با غرق کردن سبزیجات در آن ها مزه سبزیجات را بهتر کنید .
بهترین دانه ای که می توان خیساند ،دانه‌ی بادام است و فندوق و گردو بعد از آن مناسب هستند . از این 3مورد بادام از همه قلیایی تر ,خوشمزه تر و شکم پر کن تر است .
برای خیساندن دانه های بادام ،آن ها را با آب سرد بنوشید .و در یک تنگآب یا ظرف بزرگ قرار دهید و ظرف را با آب خالص پر کنید .
به اندازه کافی آب بریزید که تا دانه های بادام بالا آمدند آب روی آنها بماند .از شب تا صبح ظرف را در یخچال بگذارید و صبح بادام ها را بیرون بیاورید.آنها را روی یک دستمال بگذارید و در نهایت در یک ظرف در بسته و در یخچال قرار دهید.  این گونه بادام ها 5تا7روز سالم و تروتازه میمانند .
روند خیساندن دیگر دانه ها نیز مشابه است با این تفاوت که آنها 4تا6روز طول میکشد تا کامل خیسانده شوند .
راهنمایی کوتاه :سبزیجات بریده شده و دانه های خیسانده شده را به هر کجا که میروید با خود ببرید یا جایی که احساس می کنید آنجا دلتان میان وعده می‌خواهد ببرید .فقط آن ها را در یک پاکت در بسته ی  زیپ دار قرار دهید و از میان وعده خود لذت ببرید .
راهکار 6: هر سه روز یکبار یک سالاد بزرگ درست کنید .
تاحالا شدن این قدر گرسنه به خانه بیایید که بخواهید اولین چیزی که به دستتان رسید بخورید ؟آیا تا به حال افسوس خورده اید که کاش غذاهای بدون ارزش غذایی نمیخوردید و چیز بهتری برای خوردن داشتید ؟
خب این راهکار باعث وقوع آن چیزی می‌شود که آرزویش را داشتید .
آنقدر سالاد درست کنید که تا 3روز باقی بماند . هیچ گاه نمی‌شود که به خانه بیایید و ندانید که چه چیزی بخورید .با وجود سالاد آماده در یخجال برای مصرف هر وقت دلتان بخواهد چیزی بخورید و به علاوه می‌دانید چیزی که مصرف کردید ارزش غذایی بیشتری دارد ضمنا خوردن سالاد لذت بخش هم هست . چیزی که به شما میگویم شاید شبیه به راهنمایی به نظر نرسد اما باور کنید نمی دانید چند بار خوردن سالاد من را از خوردن غذاهای بی ارزش و افسوس بعد از آن نجات داده است . این راه را امتحان کنید . خواهید دید که به نتیجه می رسید .
اگر آنقدر تنبل هستید که نمی‌توانید سالاد درست کنید خب به عمده فروشی بروید و دو کیسه سالاد آماده از پیش شسته بخرید .شما باید سالاد درست کنید ،آن را تزئین کنید و آن را در یک کاسه بزرگ قرار دهید ،آماده مصرف در یخچال وگرنه هیچ گاه سبزیجات نخواهید خورد . سالادی که در یک بسته پلاستیکی باشد خیلی اشتها آور به نظر نمی‌رسد ،می‌رسد ؟
فقط سالاد را تا قبل از مصرف با هیچ دسری یا خیارو گوجه و یا قارچ مخلوط  نکنید .اگر این کار را بکنید سالاد شما آبکی شده و زیاد دلچسب نخواهد شد .
یکی از بهترین راهنمایی های کاهش وزن این است :خوردن سبزیجات و کاهش وزن
یک سالاد بزرگ با هر وعده غذایی بخورید ! سالاد را به یک قسمت بزرگ هر وعده غذایی تبدیل کنید نه اینکه تنها عذری باشد در کنار غذاهای ناسالمی که مصرف می‌کنید .
راهکار :7 نفس بکشید :
نه شوخی نمی کنم !
شرط می‌بندم نمی دانید تنفس صحیح یکی از بهترین راه های قلیایی کردن بدن و دفع چربی است .بیشتر مردم به اصطلاح علمی با تنفس کنندگان از سینه  هستند .
اگر میخواهید بدانید که آیا شما هم یکی از آنان هستید تست سریعی برای این کار وجود دارد .
الف) روی کمر خود روی زمین دراز بکشید .
ب) دست خود را روی سینه های خود بگذارید .
ج) یک نفس معمولی بکشید .
د) اگر با تنفس دست شما بالا و پایین شد شما جزئی از آنهایید .
اگر بفهمید که شما تنفس خود را با سینه انجام میدهید آنگاه احتمالا از تمام ظرفیت شش هایتان استفاده نمی‌کنید .و این یعنی بدن شما اکسیژن کافی که در هر تنفس به خود برساند را نمیرساند
خوب حالا  چه کار کنیم ؟
هرچه اکسیژن بیشتری وارد بدن شما شود ،بدن شما عملکرد بهتری خواهدداشت ،انرژی بیشتری خواهید داشت و راحت تر می توانید از اسید های مو‌جود دربدن خود خلاص شوید .
برای قلیایی کردن چگونه نفس بکشیم ؟
نفسی عمیق بکشد تا قسمت های پایینی شش هایتان قبل از پر شدن قسمت بالایی که زیر سینه قرار دارد پر می‌شود .نفس را برای چند لحظه نگه‌ دارید و سپس آرام هوا را بیرون دهید . برای اینکه این اتفاق بیفتد شما بایدازدیافراگم خود شروع کنید .و در هر تنفس شکم خود را پر کنید .
چیزی که ما دنبال آن هستیم پر از هوا نگه داشتن قسمت‌های پایینی شش‌ها (پر خون ترین قسمت بدن )در هر تنفس تا حد امکان است .
باید بدین صورت تنفس کنید و این روند را 3تا5 باردر روز تکرار کنید تا ببینید چگونه وزن بدن شما ذوب  می‌شود .
راهکار8:غذاهای سالم و درست را با هم ترکیب کنید .
آیا میدانستید غذاهای سالمی که می‌خورید می‌تواند شما را چاق کند ؟چگونه؟
به یاد دارید در راهکار 2و3چه گفتیم ؟نکته اینجاست که هر چیزی که اسیدی باشد یا سمی بدن را به کار اضافه وادار میکند ،مواد دفعی اضافی را در سلول های چربی ذخیره می کند ،کلسترول بیشتر تولید میکند و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را برای خنثی کردن اسید ها می‌گیرد .اگر غذایی که می‌خورید به خوبی باهم ترکیب نشده باشد ،شما موجب مخلوط شدن ٱن ها در شکم خود خواهید شد و تولید اسید و مواد سمی در بدن خود خواهید کرد که  باید از بین برود .
هر نوع غذا ، پروتئین کربوهیدرات و چربی ها  به محیط داخلی متفاوتی در بدن شما برای گوارش نیاز دارد . کربوهیدرات ها بیشتر در روده کوچک گوارش می‌شوند و نیاز به محیط قلیایی دارند .در حالیکه پروتئین ها به محیط اسیدی نیاز دارند و در بدن مورد تجزیه قرار می‌گیرند .
وقتی شما پروتئین وکربوهیدرات را با هم مصرف می کنید این تضاد و مغایرت می‌تواند هضم هر دوی آن ها را به تاخیر اندازد .این باعث می شود کربوهیدرات ها ترش شوند و پروتئین گندیده شود ،آن هم دقیقا در معده شما !تقریبا مثل این است که استکان تاس کباب و گوشت گاو را روی کابینت آشپز خانه قرار داده و آن را بخورید !
بگذارید آن را واضح بیان کنم .آیا تا به حال بازگشت اسید را احساس کرده اید ؟
چیزی خورده اید که باعث شده بدن شما اینگونه منقلب شود ؟ لحظه ای در باره آن بیندیشید .مگر اینکه بیماری گوارشی‌ای داشته باشید وگرنه این تفاوت به دلیل مخلوط کردن انواع پروتئین ها ،کربوهیدرات ها وچربی ها و حتی میوه ها در یک وعده است .
خب پس چطور غذا ها را با هم ترکیب کنیم ؟
شکل زیر همه چیز را به طور مختصر به شما می‌گوید .فلش های غذایی ضخیم یعنی اینکه میتوانید هرچه قدر که بخواهید گروه های غذایی مرتبط را با هم ترکیب کنید .
فلش های باریک به این معنی است که این گروه های غذایی زیر را به مقدار ناچیز باهم ترکیب کنید .
دقت کنید نباید میوه ها را با هیچ یک از گروه های غذایی دیگر مصرف کنید .میوه ها به صورت کلی زود هضم می‌شوند وعموما قند زیادی دارند ،که یعنی میتوانند موجب ترش شدن کربوهیدرات ها یا گندیده شدن پروتئین ها شوند .
استثنای این قانون میوه های با قند کم است که می‌توانند با دیگر گروه ها و هرچقدر خواستید بخورید :لیمو ترش،لیمو شیرین ،گوجه و آووکادو .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

خانه تماسفروشگاه ارتباط با ما