تاثیر اب قلیایی بر بیماران قلبی

 

بیماری های قلبی – عروقی علت اصلی مرگ و میر در مردان و زنان در سراسر جهان می باشد.

بیماری های قلبی

بیماری های قلبی – عروقی علت اصلی مرگ و میر در مردان و زنان در سراسر جهان می باشد. بیماری های قلبی – عروقی اشکال مختلفی مانند فشار خون بالا، بیماری تصلب شرائین (آترواسکلروزیس) کرونری و سکته قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی، آترواسکلروز و سایر عروق مثل اندام ها و احشاء و … دارند.

 

بیماری های قلبی – عروقی (سکته مغزی، قلبی، درگیری عروق محیطی) تهدیدی عمده برای جوامع مترقی انسانی به شمار می آیند. ولی خوشبختانه اغلب می توان با یک سری از تغییرات مثبت در شیوه زندگی، از ایجاد و یا بدتر شدن این بیماری ها پیشگیری کرد و حتی بعد از ایجاد می تواند میزان عوارض و مرگ و میر ناشی از آنها را به شکل قابل توجهی کاهش داد. این تغییرات پیشگیرانه (شامل تغذیه سالم، افزایش فعالیت بدنی، قطع عادات مضر مثل استعمال دخانیات (سیگار، پیپ، قلیان، یا مصرف الکل) اهمیت بسیار زیادی دارند. بیماری های قلبی – عروقی به آهستگی ایجاد شده و در مراحل اولیه اغلب علامتی نیز ندارند.

عواملی چون کلسترول بالا یا فشار خون بالا ممکن است از کودکی وجود داشته یا در جوانی آغاز شده و برای چندین دهه تشخیص داده نشوند، بنابراین بهترین راهکار، بررسی، تشخیص و کنترل زودرس عوامل خطر و پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی است. ایجاد تغییرات سالم در شیوه زندگی مطابق با رهنمودهایی که در چندین دهه تحقیقات به دست آمده اند نه تنها سبب پیشگیری از بیماری های قلبی- عروقی می شوند بلکه خطر ابتلا به بیماری های خطرناک مثل سرطان و دیابت را نیز کاهش می دهند.

 

عوامل خطر بیماری های قلبـــــی – عــــــروقــــــــی:
برخی عوامل خطر بیماری های قلبی – عروقی قابل اصلاح و کنترل هستند، در حالیکه سایر عوامل خطر تحت کنترل ما نیستند. برخی از عوامل خطر ممکن است در طول زندگی دچار تغییرعوامل خطز بیماریهای قلبی شوند.
عوامل خطری که قابل اصلاح و یا قابل درمان نمی باشند، عبارتند از:
*  جنس بیمار : زنان تا سن 60-55 سالگی در معرض خطر کمتری از مردان هستند. زنان پیش از یائسگی به دلیل وجود هورمون های جنسی خود در مقابل بیماری های قلبی – عروقی محافظت می شوند.
*    افزایش سن.
*    سابقه خانوادگی.
*    ژنتیک، قومیت و نژاد.

 

عوامل خطر عمده ای که قابل کنترل، اصلاح و یا درمان هستند عبارتند از:
*   کلسترول خون بالا
*   فشار خون بالا
*    دیابت، پاسخ غیرطبیعی به انسولین
*    افزایش وزن  وچاقی که نحوه توزیع چربی در بدن (چاقی شکمی)
   الکل و رژیم غذایی نادرست.
*    استرس و یائسگی زودرس
*    برخی داروها (قرص های ضدبارداری، برخی داروهای هورمونی)
*    کمبود آنتی اکسیدان ها، غیر عادی شدن فاکتورهای انعقاد خون و افزایش هموسیسئین

 

مواد غذایی مفید برای قلب:

مواد غذایی مفید برای قلب

1-    ماهی: ماهی غنی ترین منابع چربی امگا 3 وآنتی اکسیدان است و باعث کاهش التهاب و کاهش لخته شدن خون می شود. همچنین امگا 3، میزان کلسترول خون را تنظیم می کند.
2-    روغن زیتون
3-    سیر: خون را تصفیه می کند، جلوی چسبندگی و لخته شدن خون را می گیرد و ذخیره خونی کافی را برای قلب فراهم می کند.
4-    سیب: سیب دارای ماده ای به نام quercetin (کوئرستین) می باشد که جلوی التهاب و لخته شدن خون را می گیرد. سیب دارای ویتامین ها و فیبر نیز می باشد. مصرف سیب با بادام یا گردو یک میان وعده مغذی محسوب می شود.
5-    پرتقال: دارای ویتامین C، پتاسیم، فیبر و آنتی اکسیدان است.
6-    غلات سبوس دار
7-    آب چغندر
8-    انار دارای پتاسیم می باشد چربی خون را از اکسیده شدن محافظت می کند و از لخته شدن خون جلوگیری می کند.
9-    آب انگور قرمز تازه: باعث کاهش فشار خون بالا می شود.
10-    سبزیجات برگ سبز: حاوی فولات و ویتامین E می باشند و همچنین باعث افزایش قدرت حافظه در سن پیری می شود.
11-    گوجه فرنگی: دارای آنتی اکسیدان لیکوپن، vit E ، بتاکاروتن و دیگر مواد مغذی است.
12-    عناب: دارای پتاسیم و منیزیم می باشد. عناب از فشار خون بالا نیز جلوگیری می کند.
13-    خیار: خیار حاوی پتاسیم، منیزیم و فیبر می باشد و موجب پایین آمدن فشار خون می شود.
14-    سویا: پروتئین سویا از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند. از طرف دیگر، با خوردن سویا به جای گوشت، میزان چربی اشباع دریافتی خود را کم می کنید.
15-    ملاس (شربت چغفندر قند): دارای املاح آهن و مس می باشد و برای تقویت قلب و فشار خون بسیار مفید است.
16-    بادام: بادام و آجیل دارای چربی خون (HDL) و ویتامین E و دیگر مواد مغذی می باشند که باعث تنظیم مقدار کلسترول خون می گردند.
17-    لسیتین: برای تقویت قلب مفید است و جلوی چسبندگی و لخته شدن خون را می گیرد. بهترین منابع آن عبارتند از سویا و زرده تخم مرغ.
18-    رازیانه: برای سهولت حرکت خون مفید است.
19-    اسفناج: غنی از fe است و برای تقویت قلب و فشار خون مفید است.
20-    آب هویج، کرفس، جعفری و اسفناج: این مخلوط غنی از پتاسیم می باشد.
21-    سبوس گندم: جلوی گرفتگی و اسپاسم عضلات قلب را می گیرد.
22-    آب جعفری: آب جعفری خون را تصفیه می کند.

 

و اما آب یونیزه قلیایی:
آب یونیزه قلیاییتمام افراد به منظور پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی باید در طول شبانه روز 2 تا 3 لیتر آب یونیزه قلیایی مصرف کنند.
مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب یونیزه قلیایی حاصل از دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی در کنار خودداری از مصرف نمک و مصرف غذاهای پرچرب از اصول مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی – عروقی محسوب می شود.
همچنین یک لیوان آب یونیزه قلیایی 4 برابر یک ماهی قزل آلا آنتی اکسیدان دارد که از اکسید شدن LDL و کلسترول جلوگیری کرده و فرایند اکسیداسیون را در بدن کاهش می دهد. همچنین قلب را تقویت می کند تا به درستی کار کرده و پمپاژ قلبی به درستی عمل می کند. همچنین آب یونیزه قلیایی به دلیل کم حجم بودن و قدرت حلالیت و نفوذ بالا می تواند چربی ها را در خود حل کند و بعد از یک دوره درمانی 3 ماه نتایج پروفایل لیپیدی شما را تغییر دهد و سطح تری گلیسرید ، کلسترول و LDL خون شما را به حد نرمال می رساند. همچنین رسوبات و پلاک های کلسیمی را که در دیواره عروق قرار دارند و در طول زمان باعث مسدود شدن عروق قلبی و مغزی می شود و سکته های مغزی و قلبی را به دنبال دارد، در خود حل کرده و از بدن دفع می کند همچنین یک لیوان آب یونیزه قلیایی 2/5 برابر یک لیوان آب معمولی اکسیژن افزایش یافته دارد که اکسیژن در حد نرمال باعث باز شدن عروق خونی می شود و از گرفتگی و تنگی عروق جلوگیری به عمل می آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

خانه تماسفروشگاه ارتباط با ما