اطلاعات کامل و مفید

..*اگر از بیماری خسته شده اید به ما سر بزنید* ..

آب قلیایی

با نوشیدن آب گوارای قلیایی خود را در برابر انواع

بیماریها بیمه کنید .

 

www.water135.com

تنها با تغییر آب نوشیدنی ومصرفی خود

به سلامتی دست یابید .

 

 

وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ

همه چیز را از آب آفریدیم

 

اسید  و باز و خنثی

Acidic —   alkaline — Neutral

 

آب قلیایی چیست

Alkaline water

 ادامه مطلب …………………………………………………..

 

..*اگر از بیماری خسته شده اید به ما سر بزنید* ..

آب قلیایی

با نوشیدن آب گوارای قلیایی خود را در برابر انواع

بیماریها بیمه کنید .

 

 

www.water135.com

تنها با تغییر آب نوشیدنی ومصرفی خود

به سلامتی دست یابید .

 

 

وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ

همه چیز را از آب آفریدیم

 

اسید  و باز و خنثی

Acidic —   alkaline — Neutral

 

آب قلیایی چیست

Alkaline water

PH نرمال آب در محدوده 5/7 می باشد که کمی متمایل به قلیایی می باشد، اما منظور از آب قلیایی آبی است که تا PH آن تا 5/10 یا بالاتر افزایش یافته باشد. این کار به وسیله دستگاه های یونیزه کننده و افزایش بار منفی آب صورت می گیرد.

 

 

تاریخچه مصرف آب قلیایی

از 50 سال پیش تا کنون  آب قلیایی در چین و ژاپن به منظور افزایش طول عمر مصرف می شده است؛ زیرا سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، روی و نیکل می باشد که املاح موثر در  سلامتی و طول عمر هستند؛ و نیز  آب قلیایی اکسیژن بیشتری را به بدن می رساند و منجر به اثرات ضدپیری می شود؛ اما مشخص گردیده است که اکسیژن دریافت شده از این راه معادل اکسیژن دریافتی از یک نفس عمیق در هوای آزاد است.

آب قلیایی به صورت چشمه های طبیعی در مناطقی مانند چشمه زمزم در عربستان ، نورد نانو (Nerdenau Water) در آلمان ، هیتاتنریوسویی ( Hita Tenryosui Water) در ژاپن و تلاکوت (Tlacote ) در مکزیک یافت می شود .

اولین بار دانشمندان ژاپنی علاقمند به سلامتی و طول عمر انسان ها در سال 1931 بصورت جدی بر روی این تکنولوژی کار کردند و وزارت بهداشت ژاپن استفاده از آب قلیایی را برای  اسهال مزمن ، سوء هاضمه ، تخمیر غیرطبیعی دستگاه گوارش و ترش  کردن معده  مجاز  اعلام کرد .

خوردن  آب قلیایی همراه غذا و دارو توصیه نمی شود و برای نگهداری آنها توصیه می شود از ظروف شیشه ای استفاده گردد .

  

تکنولوژی جدید در کشورهای ژاپن ، کره جنوبی و تایوان منجر به ساخت دستگاهی شده که چند سطح  آب قلیایی و چند سطح آب اسیدی را تولید می نماید که هر یک دارای کاربرد ویژه ای در منزل و یا استفاده های درمانی می باشد .

” با توجه به اسیدى شدن pH بدن ، بدلیل خوردن نوشابه هاى گازدار ، 

غذاهای گوشتی ، لبنیات و فست فود  در رژیم غذایى ما در ایران ، استفاده از آب قلیایى با pH مناسب ، نه تنها ضرر ندارد بلکه حداقل فایده ى آن اینست که pH بدن ما را به حالت تعادل ٧/٤ نزدیک مى سازد.

بدین ترتیب بدن هوشمند ما ، تعادل و سلامتی  را خودبخود بوجود خواهد آورد.

به نظر شما استفاده از این تکنولوژى که موجب آبرسانى بیشترى در بدن  

ما شده ، سموم را بهتر و بیشتر از بدن ما دفع می کند و pH بدن ما را به تعادل میرساند، داراى زیانى بیش از نگاه داشتن بدنمان در حالت  pH اسیدى است ؟! 

بیماریهایى مانند  سرطان ، MS و اکثر بیماریهاى گوارشى ، ناشى از وجود pH اسیدى در بدن و تجمع سموم در معده  و روده ى ما بوجود می آیند.

کشورهاى ژاپن و کره جنوبى بعنوان سلامت  ترین کشورها در دنیا شناخته شده اند و یکى از دلایل آن ، رایج بودن آشامیدن این آب در زمان و موقعیت مناسب مى باشد.” 

این دستگاه تمام املاح موجوددر آب را به یون تبدیل میکند .خاصیت یون بدین صورت است که هر یونی که وارد بدن میشود تا قسمتهای  بدن نیاز به آن نداشته باشند جذب نخواهد کرد در نتیجه چیزی به عنوان اضافه ومازاد در بدن نمی ماند و براحتی دفع میگردد ..

 

آب قلیایی ph  بدن را تنظیم میکند

pH 
کم بدن به عنوان فاکتوری مهم در برخی از افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. پزشکان pH بدن را با ندازه گیریpH ادرار تخمین می زنند. pH کم و ثابت ادرار امکان ابتلای فرد به سندرم متابولیک را نشان می دهد. یکی از علائم سندرم متابولیک افزایش وزن است. نتایج یررسی ها نشان داده است که مصرف آب قلیایی سبب خنثی نمودن اسیدهای مازاد در بدن و بالا بردن pH می شود. در نتیجه علائم سندرم متابولیک را کاهش داده و به کاهش وزن کمک می کند.

دکتر رابرت یانگ: دکتر یانگ نویسنده کتاب معجزه pH ” اگر کسی از من بپرسد، چه کاری برای سلامت خود انجام دهم بهتر است ؟ پاسخ ساده خواهد بود: شروع نوشیدن آب قلیایی کنید..
دکتر رابرت یانگ ( متخصص  تغذیه سلولی ) که نشان دادند   دیابت زمانی بوجود      می آید که پانکراس توانایی خود را در تولید و ترشح مقادیر مناسب انسولین از دست می دهد . آب قلیایی می تواند به پانکراس کمک کند تا انسولین بیشتری ترشح کند

پروفسور هیروناگ : بیان نموده اند که در کم آبی مزمن ، مقادیر بیشتری از کلسترول در سلولهای کبد تولید می شود.برای پیشگیری از رسوب کلسترول بیش از حد بوسیله ی سرخرگها و  کبد ، باید به طور منظم نیم ساعت تا 45 دقیقه پیش از خوردن غذا مقادیر کافی      آب قلیایی بنوشید .

دکتر پگی پارکر:  ( پزشک طب زیستی ) در پژوهشهای خود دریافتند که آب قلیایی بدلیل دارا بودن ORP( قدرت تخریب واحیا  سلولی ) منفی ، موثرترین ابزار برای کاهش سرعت اکسیداسیون یا پیری زودرس سلولهاست . با آهسته کردن  روند پیری و آبرسانی بیشتر ، مواد سمی و زائد از بدن دفع گردیده و مواد مغذی جذب می شود .

 

دکتر بن جان سون : دکتر بن جان سون نویسنده بزرگ کتاب راز، دارای دکترای استئوپاتی، پزشک عمومی و جراحی…..  ایشان یکی از مدافعان اصلی آب یونیزه قلیایی است و آن را بخش اصلی و ضروری سلامت محسوب می کند.وی می گوید دو مشکل بزرگ که باعث پیری و بیماری میشود را حل می کند:  بچه ها تا 80 ساله ها باید از آب قلیایی استفاده کنند..

 

 دقت کنید که در طول سالهای عمرتان به چه مشکلات وبیماریهایی دچار شده اید .  همت کنید و ساعت خود را تنظیم کنید وشروع به نوشیدن آب گوارای قلیایی کنید .هر چه بیشتر بهتر .  پایه روزانه برای نوشیدن آب 8 لیوان 250 میلی لیتری است که جمعا دو و نیم لیتر حجم داشته باشد. حال این آب تا 20 لیوان براحتی قابل تحمل است . …فقط شروع کنید ..

برای سلامتی باید اراده نمود وارزش قائل بود .

.

چگونه آب یونیزه قلیایی به کاهش وزن شما کمک میکند؟

متابولیسم بدن شما را افزایش میدهد

آب قلیایی اسید های چرب را از سلولها خارج میکند

اسید های چرب به کبد انتقال داده میشوند

کبد اسیدهای چرب را به گلوکز تبدیل میکند

گلوکز توسط عضلات سوخته واسید لاکتیک برجای میگذارد

آب قلیایی اسید لاکتیک را خنثی کرده ودر نتیجه بدن شما

میتواند چربی بیشتری بسوزاند

آب قلیایی اسید های خنثی شده را از بدن خارج میکند بنابراین باعث کاهش وزن میشود

آب یونیزه قلیایی با در هم شکستن اسیدها به شما کمک می کند تا وزن اضافی خود را کاهش دهید

+++++آب قلیایی درمان 99%از بیماریها کاملا جدی بگیرید.+++++

بیشتر از مواد غذایی قلیایی استفاده کنید .

اطلاعاتی در مورد غذاهای اسیدی داشته باشید تا با خوردن آنها کمک به اسیدی شدن بدن و متوقف کردن روند سلامتی  نداشته باشید .

صبح  ناشتا چند لیوان آب قلیایی ولرم  میل  نمایید.

صبحانه را کامل میل نمایید مخصوصا افراد چاق

مصرف چای قرمز خود را بدلیل داشتن رنگهای شیمیایی  به حد اقل برسانید و بجای آن از چای سبز با افزودن انواع طعم ها  ، بسته به ذائقه خود استفاده نمایید .

www.water135.com

بدن ما چه فعالیتهایی را تجربه می کند …

 در طول روز در بدن ما چه اتفاقاتی می افتد !

دانستن این موضوع ارتباط مستقیم با عملکرد صحیح سیستم بدن و سلامتی ما دارد…

بهترین زمان مناسب برای خوردن صبحانه .. ناهار وشام

ساعت هفت صبح : هنوز بدن ضعیف است ،پس وقت ورزش نیست چون در این ساعت با ورزش فقط به قلب فشار وارد میشود .به جای ورزش صبحانه بخورید چون دستگاه گوارش در این زمان بخوبی کار میکند.

ساعت سیزده : بدن از تب و تاب می افتد . بهره وری در اواسط روز بیست درصد کاهش پیدا میکند . همه اعضای بدن در پایین ترین سطح فعالیت می باشند در این ساعت فقط کیسه صفرا است که خوب فعالیت میکند و مشغول هضم غذای نیمروزی است.

ساعت هیجده : الان زمان مناسبی برای خوردن شام است . پانکراس در این ساعت فعالیت خوبی دارد

www.water135.com

زمان مناسب برای رسانیدن مواد مفید به بدن ( صبحانه . ناهار وشام ) وعدم ضربه به بافتها را در ساعات اعلام شده بطور حتم امتحان کنید. ونتیجه آنرا در کمترین زمان ممکن بدست آورید و در طول سالها با عادت به آن سلامتی جسمی و روحی خود را تضمین نمایید …

آنتی اکسیدانهایی که در چندین  صندوق میوه وجود دارد به اندازه یک لیوان آب این دستگاه نیست ..

معروف ترين جمله اي که در مورد آنتي اکسيدان ها گفته مي شود و معروف ترين تعريفي که از اين ترکيبات مي شود اين بوده است که:

«آنتي اکسيدان ها بدن را در برابر راديکال هاي آزاد محافظت مي کنند.»

اما اين راديکال هاي آزاد ديگر چه موجوداتي هستند که بايد با آنها در بدن مقابله کرد؟!

 مثال عيني……

سيبي را از وسط دو نصف کنيد و آن را به همين صورت در معرض هواي آزاد و در بشقاب رها کنيد.

پس از مدت زماني نه چندان طولاني رويه هاي اين سيب رنگ طبيعي خود را از دست داده و به حالت قهوه اي در مي آيد.

اگر سيب را در همين حالت رها کنيد اين قهوه اي شدن رنگ آن نيز تشديد خواهد شد ولي اگر مقداري آبليمو به آن بزنيد مشاهده مي کنيد که اين روند قهوه اي شدن سيب رخ نمي دهد و سيب تا مدت ها به صورت تازه و شاداب باقي مي ماند.

علت چيست؟

آنتي اکسيدان هايي که در ليمو و در آب ليمو وجود دارند بر رويه سيب نشسته و از تاثير راديکال هاي آزاد بر آن جلوگيري مي کنند.

 

نیاز آنتی اکسیدانها (antioxidant ) برای بدن غیر قابل انکار است زیرا. موادی هستند که از تشکیل  رادیکالهای آزاد در سلولها  جلوگیری می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در پیشگیری از   سرطان وسایر بیماریها  دارند.

 

لوتئین  و زیگزانتین از مواد آنتی اکسیدانی هستند که در چشم باعث جلوگیری از بروز  آب  مروارید میشوند .

 آب یونیزه می‌تواند باعث بالا رفتن دفاع آنتی اکسیدانی بدن گردد و از بروز بیماری‌های مرتبط با استرس اکسیداتیو جلوگیری نماید. مطالعات داخل و خارج از کشور نشان می‌دهد که آب آشامیدنی قلیایی تأثیرات سلامت بخش ویژه‌ای از قبیل پیشگیری از  سرطان  دارد.

حاصل فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن انواع دژنراسیون، یا تباهی … سرطان‌، دیابت، نارسایی‌های قلبی، آسیب‌های مغزی، مشکلات عضلانی، پیری زودرس، آسیب‌های چشمی و در کل ضعف سیستم ایمنی بدن است. در این میان آنتی اکسیدان‌ها به عنوان اصلی‌ترین راه مبارزه با رادیکالهای آزاد و بازسازی سلول‌های تخریب شده مطرح می‌شوند چرا که موجب تخریب آن و افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن در مقابل انواع بیماری‌ها می‌گردد.آنتی اکسیدان‌ها خطر توسعه بیماری  آلزایمر  را کاهش می‌دهند.

تاثير راديکال هاي آزاد

تاثير راديکال هاي آزاد هم در بدن جانداران مشهود است و هم در طبيعت بي جان و نمونه هايي از تاثير اين راديکال ها در طبيعت را به وضوح مي توان ديد.

به پل هاي فلزي و به تيرهاي چراغ برق و به ريل هاي راه آهن نگاه کنيد.

زنگ زدگي هايي که به مرور زمان در اين سازه هاي فلزي ديده مي شود به دليل تاثير راديکال هاي آزاد بر سطوح فلزي است که به صورت زنگ زدگي ديده مي شود.

زنگ زدن فلزات در اثر اکسيد شدن آنها اتفاق مي افتد و نظير اين اتفاق نيز در بدن موجودات زنده رخ مي دهد.

به اين معني که راديکال هاي آزاد سلول هاي بدن را تباه کرده و از بين مي برند و موجب بروز واکنش هاي اکسيداسيون در بدن مي شوند.

با اين تفاوت که زنگ زدگي به آن شکلي که در سازه هاي فلزي ديده مي شود در بدن ديده نمي شود!

ضد زنگ …..

با اين مقدمه کوتاه که براي تشريح آنتي اکسيدان ها و راديکال هاي آزاد لازم و ضروري بود به اين نکته و به اين نتيجه مي رسيم که آنتي اکسيدان ها در حقيقت ضد زنگ هايي هستند که به بدن و به سلول هاي بدن خود مي زنيم.

همانگونه که ضد زنگ، سازه هاي فلزي را از زنگ زدن محافظت مي کند آنتي اکسيدان ها نيز بدن آدمي را از گزند راديکال هاي آزاد که سلول ها را اکسيد مي کنند در امان نگه میدارد.

براي سازه هاي فلزي سنگين و با ارزش که پابرجايي آنها از اهميت ويژه اي برخوردار باشد از ضد زنگ ها و از ترفندهاي پر هزينه و گران قيمتي به منظور جلوگيري از تاثير راديکال هاي آزاد بر اين سازه هاي استفاده مي کنند و همين مسئله نيز پايايي و عمر اين سازه ها را افزايش مي دهد.

همين مسئله نيز در بدن آدمي رخ مي دهد و اگر بدن را غني از آنتي اکسيدان نکرده و با راديکال هاي آزد به مقابله بر نخيزيد روند طبيعي اکسيدن شدن و روند طبيعي فعاليت راديکال هاي آزاد در بدن شما را با سرعت بيشتري پير خواهد کرد ولي زماني که از آنتي اکسيدان ها استفاده کرده و به زبان ساده تر زماني که راديکال هاي آزاد را در بدن خود خنثي مي کنيد مي توان حتي اميد طول عمر را نيز داشت.

در صورتي که آنتي اکسيدان هاي بدن خود را تامين کنيد و با تامين نياز بدن نسبت به آنتي اکسيدان، بدن را از اين ترکيبات بي نياز کنيد در مبارزه با راديکال هاي آزاد نيز موفق خواهد بود و همين مسئله نيز سلامت و حتي طول عمر را براي شما به ارمغان خواهد آورد.

تاثيرات منفي راديکال هاي آزاد

راديکال هاي آزاد که در شيمي نيز به خوبي شناخته شده هستند تاثيرات متعددي بر سلول هاي بدن دارند که از آن جمله مي توان به اين موارد اشاره کرد:

موتاسيون

لازم به توضيح است که اين واژه را در زبان فارسي به جهش ژني نيز ترجمه کرده اند.

جهش ژني ممکن است در خود فردي که دچار اين مشکل مي شود عوارض و تظاهراتي نداشته باشيد اما نسل هاي آينده را تحت تاثير قرار داده و بيماري هايي را در فرزندان و نوادگان و شايد هم نسل هاي بسيار پايين تر سبب مي شود.

تخريب سلول ها

راديکال هاي آزاد همچنين ممکن است موجب تخريب سلول هاي بدن نيز بشود و دليل اصلي پير شدن و فرسودگي بدن نيز همين مسئله تخريب سلول ها در اندام هاي مختلف بوده است.

توحه داشته باشيد که تخريب سلول ها به معني کشتن و از بين بدن آنها نيست بلکه به معني ايجاد تغييرات ناهنجار و غير قابل قبول در آنهاست.

به عبارت ديگر از  تخريب سلولي در بدن جلوگيري کنيم مي توان اميد طول عمر بيشتر را داشت.

کشتن سلول ها

راديکال هاي آزاد همچنين در برخي موارد به کشته شدن سلول ها نيز ختم مي شود.

زماني که سلول ها در اثر تاثير منفي راديکال هاي آزاد در بدن مي ميرند فرد نيز دچار مشکلاتي مي شود که مرگ زودرس يکي از بارزترين آنهاست.

 

آنتي اکسيدان چيست؟

آنتي اکسيدان ها به ترکيبات شيميايي خاصي اطلاق مي شود که ميزان و شدت اکسيداسيون سلول ها و مولکول هاي زنده را کاهش مي دهند.

اکسيداسيون نيز به واکنش هاي شيميايي خاصي اطلاق مي شود که در جريان اين فرايند، الکترون ها از ماده اي که اکسيد مي شود گرفته شده و به ماده اي که اکسيد مي کند افزوده مي شود.

اين روند نيز موجب تغيير ماهيت جسم اکسيد شده مي گردد و همين تغيير ماهيت نيز گاه به مشکلات عديده اي در بدن جانداران ختم مي شود که در اين مقاله به نمونه هايي از اين مشکلات اشاره خواهيم کرد.

راديکال هاي تبهکار

در پرونده تباه شدن و اکسيد شدن سلول ها که در اين مقاله به آن مي پردازيم متهم رديف اول اين جنايت کسي نيست جز باند تبهکار راديکال هاي آزاد که بايد با آنها مقابله کرد.

گفته مي شود که براي مقابله با اکسيدان ها که راديکال هاي آزاد نيز ناميده مي شوند مي توان از مواد غذايي غني از آنتي اکسيدان ها و يا حتي از فرم مکمل اين ترکيبات استفاده کرد.

مکمل هاي غذايي زيادي هستند که حاوي مقادير قابل توجهي از اين آنتي اکسيدان ها مي باشند و کساني که از مکمل هاي غذايي استفاده مي کنند معمولا از نطر آنتي اکسيدان هاي تامين هستند.

اين قبيل مکمل هاي غذايي بيشتر از اينکه در پرورش اندام مطرح باشد در پيشگيري از بيماري هايي نظير سرطان و بيماري هاي قلبي مورد استفاده قرار گرفته اند.

تمرين و راديکال هاي آزاد

تمرين شديد معمولا بر ميزان راديکال آزاد در بدن مي افزايد اما اين موضوع براي افرادي که تغذيه اي سالم داشته و نياز بدن به آنتي اکسيدان هاي را به خوبي تامين مي کنند جاي نگراني نخواهد بود.

به زبان ساده مي توان گقت که با پرداختن به تمرينات شديد ميزان نياز بدن به اکسيژن نيز افزايش مي يابد و بدن نيز اکسيژن بيشتري را مصرف ميکند.

مصرف شدن اکسيژن زياد در بدن نيز به معناي افزايش توليد راديکال هاي آزاد خواهد بود و همين مسئله نيز موجب فرسودگي و از بين رفتن سلول ها و موجب خستگي در بدن مي شود.

بدن در اين شرايط از آنتي اکسيدان هايي که در دورن محيط بدن وجود دارد براي مقابله با اکسيدان ها و راديکال هاي آزاد استفاده مي کند و اگر نياز بدن به اين مواد را به خوبي تامين کنيد مشکلي رخ نمي دهد.

ولي اگر بدن با کمبود آنتي اکسيدان در محيط داخلي مواجه شود نمي توان اميدي به نجات سلول ها از خطر اکسيد شدن داشت.

شايد نکته اميدوار کننده در اين بين اين باشد که  مصرف آب قلیایی در تمرينات سنگين و شديد  ورزشی موجب افزايش توان بدن در مقابله با اکسيدان ها نيز مي شود و همين مسئله نيز به داد ورزشکاران مي رسد.

منابع آنتی اکسیدان ها …..

اين همه در مورد آنتي اکسيدان ها افاضات ادب کرديم اما اين سوال در ذهن سنگيني مي کند که منظور از آنتي اکسيدان چيست و چه چيزي را به عنوان آنتي اکسيدان مي توان وارد بدن کرد؟

از جمله آنتي اکسيدان هايي که مورد استفاده قرار گرفته و جنگي موفق با راديکال هاي آزاد را در بدن ترتيب مي دهند مي توان به اين موارد اشاره کرد:

در درجه اول آب قلیایی با ph بالاتر از 8 و نیم

منابع آنتي اکسيدان ها در تغذيه

بسياري از مواد غذايي طبيعي که به فراواني در کشورها ما و در تغذيه طبيعي و سنتي ما نيز يافت مي شود حاوي آنتي اکسيدان ها هستند.

از جمله اين مواد مي توان به سبزیجات، ميوه ها، حبوبات و غيره اشاره کرد که از ارزان قيمت ترين منابع غذايي نيز به شمار مي روند.

اغلب ميوه هايي که مي خوريد اگر سالم و تازه بوده و به صورت طبيعي نيز به عمل آمده باشند حاوي مقادير متنهابهي از آنتي اکسيدان ها هستند و در بين سبزيجات نيز مي توان به اسفناج و فلفل به عنوان دو منبع سرشار از اين ترکيبات اشاره کرد.

از ديگر منابع طبيعي اين ترکيبات مي توان به جو، ذرت و ارزن اشاره کرد که هر سه مورد امروزه از سفره هاي غذايي ما ايرانيان رخت بر بسته است و تجديد نظر در تغذيه مخصوصا در اين زمينه نيز الزامي به نظر مي رسد.

مقادير زيادي از آنتي اکسيدان ها در شکلات و در کاکائو نيز يافت مي شود و کساني که شکلات و کاکائو مي خورند لااقل در اين يک مورد از ديگران پيش هستند.

براي افرادي که طالب نوشيدني ها هستند اين مژده را داريم که قهوه، چای کمرنگ ، چايي سبز از منابعي هستند که براي مقابله با راديکال هاي آزاد بدن را ياري مي دهند.

از ديگر منايع طبيعي آنتي اکسيدان ها مي توان به اين موارد اشاره نمود:

منابع گياهي   • پياز   • زنجبيل   • سير   • پيازچه  • گوجه فرنگي  • هويج   • کلم پيچ   • اسفناج  • سبزيجات برگدار

  • بروکلی . گل کلم  • کلم   • نخود فرنگي  • ميوه ها  • انگور  • توت فرنگي  • سيب • گريفروت  • انگور سياه  • پرتقال

 

www.water135.com

هوشمند محمدی

09120621023

09131841024

09130661024

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

خانه تماسفروشگاه ارتباط با ما