عملکرد آب قلیایی دربدن

 

رژیم الکالین یا قلیایی چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

آب قلیایی

ادامه حیات در موجودات وابسته به آب است که فراوانترین ماده در بافت های گیاهی و حیوانی و دنیای اطراف ما می باشد. بیش از 80% سطح زمین را آب پوشانده است. آب در بیشتر فرایندهای متابولیسمی بدن، نقش حیاتی دارد. هنگام گوارش غذا ، مقادیر قابل توجهی آب مورد استفاده قرار می گیرد. تقریباً 70% وزن بدن را آب تشکیل می دهد. برای عملکرد درست، بدن روزانه به 1 تا 7 لیتر آب یونیزه قلیایی نیاز دارد. البته این میزان آب به مقدار فعالیت بدن، دمای هوا، رطوبت و دیگر عوامل بستگی دارد. آب از طریق ادرار، مدفوع، تعریق و همچنین از طریق بازدم به شکل بخار آب دفع می شود.

 

بدن انسان به آبی نیاز دارد که نمک یا ناخالصی های دیگر (مثل باکتری یا دیگر عوامل بیماری زا و یا مواد شیمیایی) نداشته باشد، البته برخی مواد محلول در آب طعم و مزه آن را بهتر هم می کند. امروزه، با توجه به رشد روزافزون جمعیت، میزان سرانه آب آشامیدنی کاهش یافته است.
تحقیقات آماری در بسیاری از کشورها نشان می دهد که میانگین مصرف روزانه آب برای هر نفر حدود 300 لیتر است. در حالی که مصرف همان آب برای هر نفر، حدود 6000 لیتر و از قرار زیر می باشد:
*  آبیاری کشتزارها و تهیه و تولید مواد غذایی: 2600 لیتر
*تأمین انرژی: 2400 لیتر
*صنایع و معادن: 700 لیتر
*امور بازرگانی و خدمات: 34 لیتر

آب های آشامیدنی را از چشمه ها ، قنات ها و یا چاه ها استخراج می کنند. بنابراین، برای تولید بیشتر آب می توان چاه های بیشتری ساخت. باران و دریا هم از دیگر منابع آبی هستند که البته به عنوان آب آشامیدنی مناسب نیستند. اینگونه آب ها را باید تصفیه نمود. بنابراین آب یونیزه و تصفیه شده برای سلامت بدن ارگان ها ضروری است. آب گوارا صاف ، خوش طعم، با pH قلیایی و خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند مزایای فراوانی داشته باشد.

ایــــــــــن مزایــــــــــــــا شامــــــــل:
افزایش سوخت و ساز بافت ها: دراثر افزایش حرارت بافت های مختلف بدن، میزان سوخت و ساز یا متابولیسم عمومی بافت ها نیز زیاد می شود.
اتساع عروق: بالا بودن حرارت آب منجر به بالا رفتن حرارت بدن و مقاومت آن، متسع شدن عروق و مویرگها می شود. در ضمن، اتساع عروقی می تواند ناشی از افزایش سوخت و ساز سلول ها باشد که نیاز به اکسیژ ن اضافی و دفع بیشتر مواد حاصل از سوخت و ساز دارند.
افزایش جریان خون: افزایش درجه حرارت بدن موجب زیادتر شدن سوخت و ساز سلول ها می شود که برای جبران کردن این امر بدن به افزایش جریان خون بافت ها روی می آورد. بنابراین، میزان جریان خون نیز مقاومت قرار گرفتن در آب گرم افزایش می یابد.

افــــــــــزایــــش میـــزان فعالـــــــــیت قلــــــــــــب
به طور کلی مصرف آب یونیزه قلیایی بر روی جریان خون، سوخت و ساز بدن، سیستم عصبی، ترکیب خون و میزان ترشح غدد نیز  تأثیر می گذارد و در نهایت، تجمع این تأثیرات روی ذهن و روان افراد منعکس می شود. آب قلیایی هضم را بهبود می بخشد و یبوست را که منشأ بروز اغلب بیماری هاست برطرف می کند.
خواب طبیعی را برقرار می سازد و مغز و بدن را تقویت می بخشد.
درد را به سهولت تسکین می دهد.

 

آب یونیزه قلیایی بدن را سم زدایی کرده و کلیه مواد زائد و سموم از بدن دفع می شود. آب قلیایی کل سیستم بدن یعنی تمام سلول ها ، بافت ها، عصب ها، مفاصل، دستگاه گوارش و … شستشو و نظافت می کند و سموم و زباله ها و ذخایر انباشته شده که عامل رشد و نمو میکروبها و ویروس ها و عوامل بیماری زا هستند از جسم خارج می شوند و هیچ روش دیگری این قابلیت نظافت و شستشوی عمیق جسم انسان را ندارند.

 

 

علت اولیه تمام بیماری ها، باقی ماندن مواد سمی در سیستم بدنی است. باکتری ها از این مواد زائد تغذیه می کنند. هیچگونه باکتری در خون خالص اکسیژن دار در مکانی که این مواد زاید یافت نمی شوند نمی تواند رشد کند.
بیماری های مزمن در اثر تجمع یافتن مواد زائد، در بعضی از مناطق بدن که بنا به دلایلی ضعیف تر از بقیه اعضا در دفع مواد زاید است، مانند ریه، کبد و کلیه به وجود می آیند که این مواد زاید سبب تضعیف و تخریب عضو گرفتار می شوند.

تمهیدات ما در علاج بیماری حاد یا مزمن باید کمک به طبیعت در خروج این مواد زاید از بدن باشد که عملکرد اعضا را مختل می کند و این کار نباید با سموم یا تزریق مواد بیگانه در سیستم باشد که بیماری را حادتر می سازد، پس می توان گفت آب یونیزه قلیایی با ناخالصی ها مقابله میکند و موادی که برای بدن لازم نیست را از بدن دفع می کند.

 

 به طور کلی و خلاصه ما با نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب یونیزه قلیایی می توانیم … 
1)    هضم غذا را در بدن خود بهبود بخشیم.
2)    اجابت مزاج خود را فعال سازیم.
3)    جریان ادرار را تنظیم کنیم.
4)    پوست را پاک کنیم و منافذ را برای تعریق باز نگه می داریم.
5)    تعریق را کم کنیم، وقتی که بیشتر از حد باشد.
6)    خواب طبیعی و سالم داشته باشیم.
7)    درجه حرارت را به هنگام تب کم کنیم.
8)    درجه حرارت را در شرایط لزوم زیاد کنیم.
9)    جریان خون را تسریع نماییم.
10)     التهاب و احتقان را در هر جای بدن کاهش دهیم.
11)     از چرکی شدن هر قسمت ملتهب جلوگیری کنیم.
12)     در هنگام بیماری تشنگی را مرتفع سازیم.
13)     تمام ضایعات از قبیل زخم بریدگی، سقوط، شکستی ها، سوختگی ها و … را ترمیم کنیم.
14)     درد رابه شیوه ای طبیعی ، بدون داشتن اثرات ناگوار شایع داروهای سمی آرام کنیم.
15)     به طور طبیعی در ریشه کن ساختن ناخالصی ها، سموم و … از بدن کمک برسانیم.
16)     آسیب های کبدی، یرقان، سنگ صفرا، یبوست، قولنج، کهیر، چاقی و بیماریهای تحلیل برنده را شفا بخشیم.
17)     اختلال در آشامیدن، تپش قلب، روماتیسم، نقرس، ضعف جسمی و … را بهبود نماییم.
18)     بیماری هایی از قبیل گال، کورک و دمل، کیست سرطانی، زخم های خورنده،سل، جذام و … را التیام دهیم.
19)     از افراد ضعیف و خسته مراقبت کنیم و آنها را با طراوت و سرپا نگه می دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

خانه تماسفروشگاه ارتباط با ما